Bevers (4½-6 jaar)

Bij Scouting heten kinderen van 4½ tot en met zes jaar Bevers. Bevers herken je aan hun rode blouse. Verder dragen ze net als alle andere Scouts een das. Zo horen ze er echt bij.

De Bevers draaien groep op zaterdagmiddag van 14.00 tot 16:00 uur.

Spelend verkennen

In het Hotsjietonia-thema beleven de bevers leuke en spannende avonturen met Stuiter en de andere bewoners van het dorp Hotsjietonia. De themafiguren beleven allerlei herkenbare Scouting- activiteiten.

Stuiter is een 6 jarig kind en is de hoofdfiguur in de verhalen over Hotsjietonia. De bevers kunnen zich identificeren met Stuiter, ze beleven de avonturen door de ogen van Stuiter. In de beschrijvingen wordt Stuiter dan ook niet specifiek beschreven en hij heeft ook geen eigen huis in het dorp, zodat iedere bever zichzelf er wel in kan herkennen. Stuiter is dol op spelletjes en houdt er van om lekker actief bezig te zijn. Stuiter is altijd vrolijk en voor iedereen een echte vriend.

De leiding speelt mee

De leiders van de Bevers spelen mee. De een speelt Keet Kleur, de andere Noa of Rosemarijn. Allemaal hebben ze hun eigen talenten. Maar ook een goede opleiding. Ze volgen trainingen en cursussen. Een serie handboeken ondersteunt de leiding bij het bedenken van het spel. Uw kind is bij Scouting in vertrouwde handen.

Bevers spelen samen

Bevers spelen niet alleen met Stuiter en zijn vrienden, maar ook met elkaar. Net als bij oudere Scouts kennen Bevers hun eigen gebruiken. Ze worden Bevermanieren genoemd. Bevermanieren liggen echter niet vast. Ze zijn speels en bevorderen vooral het groepsgevoel. Zo leren de Bevers spelenderwijs samen te werken. Bevers blijven dichtbij huis en spelen veel en vrij.

Meer informatie?

Voor meer informatie over Bevers kun je een kijkje nemen op deze website of een email sturen naar bevers@scoutingmierlohout.nl.

april 2024

ma di wo do vr za zo